TTBK
A Tatabányai Környezetvédő Baráti Kör
Céljai:
(1) a közlekedési lámpák összehangolása a főutakon.
(2) A Galla patak, illetve az Által ér medrének, környezetének tisztán tartása, mérések végzése a vizek minősége javítása, megtartása érdekében
(3) Kerékpárutak építtetése, demonstráció szervezése
(4) szeptember 22.-én (Európai Autómentes Nap) minimálisra csökkenteni az autók számát az utakon, biciglitúra szervezése.
(5) Tatabánya és vonzáskörzete köré írt szabályos körön bellül lévő természetvédelmi értékü helyszínek helybehozatala, környékük rendbetétele.
(6) Tatabánya és vonzáskörében található településekben szemétszedő akciót hirdetni, résztvenni benne.
(7) Gyalogtúrák, kerékpártúrák szervezése a természetben kikapcsolódás, és a természet megkedvelése/jobban megismerése céljából.
Kifejtve az 1-es pont:
Ha 50km/h-s sebességre lenne ráhangolva a főút közlekedési lámpa hálozata, akkor a gépjárművek vezetőjének az a gondolata, egyben elhatározása támadna, hogy nem fog a megengedett 50km/h-s sebességnél gyorsabban haladni, hiszen ha gyorsabban menne, a lámpa úgyis megállítaná.
-Az 1-es pont állításának a környezetvédelmi lényege: a gépjárművek egyenletes haladásakor jelentősen kevesebb káros anyag kerül a légkörbe, mint amikor elindul/gyorsul. A közlekedási lámpák összehangolásával jelentős mértékben csökkentenénk az üvegházhatást elősegítő szén-dioxid (CO2) kibocsátását is.
a következő szöveget a tiszta.levegö.hu -ról szedtem le, ami bizonyítja az állításaimat.
A városi levegőben az antropogén NOx 47%-át, a CO 65-80%-át, a szénhidrogének 50%-át emitálják a gépjárművek. Ezen túl egy átlagos gépjármű több, mint 1,000 egyéb szennyezőt, közöttük kormot, Zn-t, Ni-t, Cr-t, benzolt és aldehideket bocsát ki. A levegő-üzemanyag arányon kívül a szennyező anyagok mennyiségét befolyásolja még a motor felépítése, műszaki állapota, továbbá meghatározó, hogy a jármű gyorsul, egyenletes halad, fékez, vagy éppen üresjáratban van.
A gépjárművek által okozott levegőszennyezési problémákat a katalizátorok is csak részben tudják megoldani. Egyre növekszik az üvegházhatást okozó szén-dioxid kibocsátása, valamint az autók és az utak kopása következtében a levegőbe kerülő súlyosan egészségkárosító anyagok mennyisége. Az újabb kutatások pedig arra irányítják a figyelmet, hogy a katalizátorokból olyan anyagok kerülhetnek a környezetbe, amelyek feltehetően komolyan károsíthatják mindannyiunk egészségét.
Kifejtve a 2-es pont:
2007.április hónapjától a szervet 3 hetente a Tatabányán áthaladó patakok (Galla patak, Által Ér) vízminőségének mérését végzi.
-élővilágát
-szennyezettségét
-sebességét
-iszapmélységét
-hőmérsékletét
-pH értékét
-vízszintváltozását. |